Publiek nodig?

Dat kan. 

Met de juiste timing, tools en media. Het succes van een merk ligt volledig in handen van de toeschouwers. Het publiek. Een merk is maakbaar, mits je er de tijd voor neemt. De tijd om te bouwen.

Door onderscheidend en innovatief te blijven val je op. Dat roept een gevoel op. Een merkgevoel dat aanzet tot actie. Dat moeten we opzoeken.

Business Case

DE BUSINESS CASE

Is er een businessplan? Wat is de huidige marktpositie? Wat zijn de uitdagingen en bedreigingen? Zijn er nieuwe producten die in de markt gezet moeten worden? Hoe ziet de organisatie eruit? Is de sales voldoende op peil? Wat zijn de targets en prognoses? Waar liggen kansen waar de marketingactiviteiten zich op zouden moeten richten? Hoe ziet de salesorganisatie eruit? Wat doet de concurrent?

Diensten en producten

  • Business model canvas
  • Concurrentie analyse
  • Marktanalyse en positionering
  • SWOT-analyse
  • Prijs en product
  • Confrontatiematrix
  • Doelgroeponderzoek
  • Salesorganisatie en funnel
  • Consultancy DMU

Strategie

MERK- EN MARKETINGSTRATEGIE

Waarheen, waarvoor en hoe? De strategie voor de lange termijn. Hoe gaan we de gewenste positie in de markt bemachtigen? Welke doelgroepen zijn er? De strategie voor de komende 5 jaar.

Welke producten moeten in de etalage? Hoe ziet het speelveld eruit? Welke doelgroepen zijn er? Welke onderscheidende positie past bij de identiteit van de organisatie? Welke doelstellingen zijn er te definiëren? Welke unieke boodschap past bij het bedrijf en spreekt de toekomstige en bestaande klant aan? Wat is de begroting voor marketing en wat is het gewenste bereik? Wat zijn de merkwaarden en hoe gaan we die vertalen zodat doelgroepen worden geactiveerd?

Diensten en producten

  • Customer journeys (klantreizen)
  • Doelgroepanalyse
  • Persona’s
  • Identiteit, imago en merkwaarden
  • Propositie, positionering en claims
  • Stakeholdermap
  • Marketingstrategie
  • Marketingorganisatie op orde
  • Begroting, winst & verlies
  • Scan en analyse bestaande middelen en media


Plan

MARKETINGPLAN, CONTENT & TACTIEK

Een scherp beeld van de doelgroep met focus op het product en resultaat. Marketing is inspelen op menselijk gedrag. Sterk begrip van de doelgroep en de doelen van organisaties zijn altijd uitgangspunt. Mensen ook trouwens, het zijn mensen die je wil overtuigen uiteindelijk.

Een praktisch plan voor de komende jaren. In het marketingplan zijn de bedrijfs- en marketingstrategie verwerkt tot een effectief plan van aanpak. De tactiek die hoort bij het succesvol laten slagen van de gekozen strategie. Aan een strategie heb je niks zonder plan voor de uitvoering. En uitvoering is alles.

Wat zijn de doelen voor de korte termijn? Welke media en middelen gaan we inzetten? Welke content activeert de doelgroepen?

Producten en diensten

  • Marketingplan
  • Brand manual
  • Brand stories
  • Focusgroep
  • Contentstrategie
  • Contentmatrix
  • Middelenmix
  • Marketingkalender
  • Evaluatie, winst & verlies
  • Marketingorganisatie

Media

EXECUTION IS EVERYTHING

De vormgeving van de boodschap, het interactieontwerp van een site, een onderscheidende campagne. We doen het allemaal. Met een team dat bij de opdracht past. We denken in 360° en maken onder andere: printcampagnes, websites, bedrijfsfilms, infographics, commercials. Elk team bestaat uit de absolute toppers binnen hun vakgebied. Het beste van de besten.

Producten en diensten

  • Online marketingplan
  • Campagnes
  • Brand guide
  • Websites
  • Product owner (SCRUM)
  • Copywriting
  • Storytelling
  • Infographics
  • Video

Testen En Meten

METEN, TESTEN EN VERBETEREN

Meet je wat je wil weten? Wat doe je met de resultaten? Hoe optimaliseer je campagnes met gebruik van analyses? Wat moet beter en wat gaat goed?

Allemaal waardevolle vragen om je marketingacties doorlopend te monitoren en ervan te leren. Eén campagne is geen campagne en marketing is continue inspelen op de markt. Niet alleen vandaag.

Producten en diensten

  • Usertests
  • A/B
  • Analyses
  • Winst en verlies
  • Evaluatie en opvolging
  • Sales en service
  • Retentie

Samenwerken? Vragen of meer info nodig? Neem dan contact op.